خلیل رنجبر امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با هدف ارتقای آموزش قرآن و ایجاد خاطرهای ماندگار در ذهن دانشآموزان با نیازهای ویژه در این پویش جزء 30 قرآن کریم در مدارس مجازی آموزش داده میشود و دانشآموزان به حفظ سورههای قرآن کریم ترغیب شدند.
وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ تلاوت روزانه قرآن، ایجاد روحیه قرآنی و آشنایی با شیوه تلاوت صحیح کتاب آسمانی در راستای رشد و تکامل دینی دانشآموزان بسیار مؤثر است.
وی همراهی و همکاری اولیای دانشآموزان با نیازهای ویژه در برنامههای تربیتی و قرآنی را ضروری دانست و عنوان کرد: همراهی اولیای دانشآموزان با معلمان موجب میشود تا اثربخشی تعلیم و تربیت بیشتر و خاطرهای ماندگار در ذهن دانشآموزان ثبت شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان ترویج فرهنگ قرآنی وآشنایی دانشآموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم اخلاقی و تربیتی قرآن را از اهداف برگزاری این برنامه معنوی دانست وگفت: بیش از 600 دانشآموز با نیاز ویژه در این محفل معنوی و برنامه آموزشی، فرهنگی و تربیتی شرکت کردند.
رنجبر خاطر نشان کرد: براساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دورههای تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن و سال دانشآموزان در این برنامههای مجازی در نظر گرفته شده است.
سند تحول بنیادین بر اساس آموزههای قرآن طراحی شده است
وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر اساس آموزههای قرآن طراحی شده است، یادآور شد: تزکیه بر تعلیم تقدم دارد و رویکرد آموزش و پرورش نیز همواره در این مسیر بوده است.
وی با بیان اینکه دانشآموزان با الگو قراردادن کتاب آسمانی در برنامههای زندگی خود در مسیر رشد و تعالی قرارمیگیرند، افزود: امید است با برگزاری این برنامهها بتوانیم به تعمیق معارف الهی دست یابیم.
انتهای پیام/2330/72